?

Bestellen bij Covetrus


U kunt op diverse manieren bestellen bij Covetrus.
Via onze webshop: www.covetrus.nl

24 uur per dag bereikbaar

  • Voor de login kunt u al producten zien. Extra informatie zoals prijzen en uitgebreide productinformatie worden zichtbaar zodra u bent ingelogd.
  • Snel bestellen met artikelnummer en aantal? Ga naar uw winkelwagen en vul daar de lijst met artikelnummers en aantal in. Gebruik de TAB toets om van het ene naar het andere veld te springen.
  • Klik op de knop ‘opnieuw berekenen’ om inzicht te krijgen in de prijzen en kortingen in uw order. U kunt uw order daarna desgewenst nog wijzigen.
  • Met een ordersjabloon kunt u een op maat gemaakte bestellijst maken met producten die u geregeld nodig heeft.
  • Uw winkelwagentje blijft bewaard. Zo kunt u gedurende de dag nog eenvoudig producten toevoegen aan uw winkelwagen tot u de order definitief plaatst.

Heeft u nog geen inloggegevens voor de webshop? Neem dan contact op met de afdeling Customer service via 0485 - 33 55 55 of [email protected].

Telefonisch : 0485 33 55 55

Van 08.00 uur tot 17.30 uur.
Het telefonisch bestellen is gemakkelijk wanneer u bijvoorbeeld nog vragen heeft. Wij voeren uw bestelling direct in. Hiervoor is het gebruik van klantnummer en artikelnummers zeer gewenst omdat hiermee controle op juistheid bestaat.

Covetrus bestelapp

Met de bestelapp scant u de producten met uw mobiele telefoon in uw eigen apotheek. Hiermee wordt een bestelfile aangemaakt, die u eenvoudig door kunt zetten naar de winkelwagen op de webshop. In de webshop kunt u de bestelling desgewenst nog aanpassen en vervolgens definitief doorzetten als een order naar Covetrus.

Ontvangst van uw bestelling

Als u uw bestelling vóór 16.00 uur heeft geplaatst, wordt deze de volgende werkdag bezorgd.

Klantorders worden door onze externe vervoerder geleverd. Er dient altijd* getekend te worden voor ontvangst van een zending. Controleer of het aantal dozen overeenkomt met de gegevens die de vervoerder toont.
Indien dit niet overeenkomt, meld dit dan direct bij de chauffeur en bij onze afdeling Customer Service.

Pas na uw controle en goedkeuring kunnen artikelen voorzien worden van uw praktijketiket.

* tenzij anders overeengekomen met Covetrus.

Commerciële voorwaarden

Vanaf 1 januari 2025 gelden, voor dierenartsenpraktijken, onderstaande commerciële voorwaarden bij Covetrus:

  • U ontvangt korting die gebaseerd is op uw jaarlijkse inkoop Farma, Consumables en Petfood. De geldende kortingspercentages per product zijn direct zichtbaar op de webshop. Diverse onderdelen uit ons assortiment zijn netto geprijsd:

  Product(groep)en:
    -  Reagentia
    -  Instrumentarium
    -  Cascade producten
    -  Transponders
  Leveranciers:
    - Audevard
    - Diversey
    - Gezondheidsdienst voor Dieren
    - Johnson & Johnson Orthopedics
    - Vet Animal Care
    - Veterinary Instrumentation

  • Bij efficiënt bestelgedrag wordt een aanvullende korting uitgekeerd*.

​De kortingen worden 100% direct op factuur uitgekeerd. De inschaling is gebaseerd op betaling door middel van automatische incasso. Wanneer u de factuur niet automatisch door ons laat incasseren, is de inschaling gecorrigeerd met 1%. De inschaling van de korting kan, afhankelijk van uw bestelgedrag, maandelijks worden aangepast.

 
*Efficiënt bestellen wordt beloond

Met het bouwen aan een duurzame relatie denken we ook aan onze omgeving. Om ons steentje bij te dragen
aan het milieu proberen wij de CO2-uitstoot zoveel mogelijk te beperken door het transport van alle goederen zo efficiënt mogelijk in te zetten. En daar kunt u ons bij helpen door de bestellingen zo min mogelijk te spreiden over verschillende dagen in de week. In ons kortingssysteem wordt efficiënt bestelgedrag daarom beloond.

  • U ontvangt 0,5% extra korting bij maximaal 2 bestellingen per week en 1 bestelling per dag.

De berekening voor de bepaling van het wel/niet in aanmerking komen voor deze korting voor efficiënt bestelgedrag wordt gebaseerd op het totaal aantal leveringen in de betreffende maand. Dit totaal wordt vervolgens teruggerekend naar het gemiddeld aantal leveringen per week. De korting voor efficiënt bestelgedrag wordt verrekend in de totale inschalingskorting. Covetrus behoudt zich het recht voor om deze korting maandelijks aan te passen wanneer uw bestelgedrag verandert.

U staat dus zelf aan het stuur om de korting positief te beïnvloeden!

Spoedzendingen

Covetrus kent een 24-uurservice voor spoedleveringen bij noodsituaties.

  • Voor spoedzendingen op verzoek van de klant wordt een bedrag van € 175,00 in rekening gebracht
  • Voor leveringen buiten kantooruren en in het weekeinde wordt een bedrag van € 195,00 in rekening gebracht
  • Voor bestellingen die op ons adres in Cuijk worden afgehaald wordt een bedrag van € 55,00 in rekening gebracht
Orderkosten
  • Wij berekenen € 12,50 administratiekosten per afleveradres wanneer het orderbedrag minder dan € 175,00 per dag bedraagt
  • Voor leveringen aan andere klanten dan dierenartsenpraktijken geldt een minimum orderbedrag van € 300,00. Voor bestellingen onder dit minimumbedrag wordt een bedrag van € 25,00 administratiekosten in rekening gebracht


Meer informatie over de commerciële voorwaarden?
Wilt u meer weten over de commerciële voorwaarden van Covetrus? 
Naar de commerciële voorwaarden 2025 >

Retourvoorwaarden

Een goede voorbereiding van uw bestelling binnen uw praktijk voorkomt kostbare retourzendingen. Ondanks alle goede zorgen die wij aan uw bestelling besteden, kan een vergissing worden gemaakt bij het verwerken van uw bestelling of de verzending hiervan. In dat geval worden de goederen omgeruild of retour gehaald mits deze goed verpakt worden en in de originele staat verkeren (zonder stickers).

Retourtermijn

  • Een standaard retour dient binnen 8 dagen na ontvangst van de levering aangemeld te worden bij onze afdeling Customer Service
  • Retouren van humane middelen dienen binnen 24 uur na ontvangst van de levering aangemeld te worden bij onze afdeling Customer Service
  • Door Covetrus foutief geleverde koelkast artikelen worden retour gehaald na goed onderling overleg. Als voorwaarde hierbij geldt dat retouren voor koelkast artikelen direct na de foutieve levering gemeld dienen te worden bij onze afdeling Customer Service

Covetrus geeft de vervoerder opdracht de goederen bij uw praktijk op te halen. De chauffeur kan dus niets meenemen zonder schriftelijke opdracht van Covetrus.

Onderstaand komt niet in aanmerking voor retournering en vergoeding indien foutief besteld:

  • Koelkast artikelen
  • Cascade producten
  • Opiaten
  • Transponders
  • Artikelen die speciaal op uw verzoek worden besteld (de zogenaamde AOB-artikelen)

NB: retouren die niet vooraf aangemeld en goedgekeurd zijn door onze afdeling Customer Service, worden
niet in behandeling genomen en komen daarmee niet in aanmerking voor vergoeding.


Retourkosten
 
  • Wij brengen € 12,50 kosten per retourlevering in rekening bij foutief bestelde producten
  • Bij foutief bestelde artikelen uit het assortiment van Hill's Pet Nutrition bv. brengen wij € 10,00 kosten per retourlevering in rekening