?

Meestgestelde vragen

overgang nieuw IT-systeemS4H-hypercare-header.jpg

Laatst bijgewerkt: 17-03-2023


Zoals u wellicht weet, zijn wij op 1 maart overgegaan op ons nieuwe IT-systeem.

Uiteraard hadden wij gehoopt dat u als klant hier geen hinder van zou ondervinden.
Tot onze spijt lopen we op dit moment tegen een aantal uitdagingen aan.

Wij zijn met man en macht bezig om alles zo snel mogelijk voor u op te lossen. Om u te informeren over de huidige stand van zaken hebben wij deze speciale FAQ-pagina opgesteld. 

Wanneer wordt mijn bestelling geleverd?
Helaas kan het voorkomen dat we (delen van) uw bestellingen de komende dagen later uitleveren dan u van ons gewend bent. Het is voor ons op dit moment niet mogelijk om te zien wanneer uw bestelling exact geleverd wordt. Wij zijn druk bezig om deze uitdaging op te lossen.

De volgende scenario’s kunnen zich voordoen:
  • De bestelling wordt volledig & tijdig uitgeleverd 
  • De bestelling wordt gedeeltelijk uitgeleverd - Het resterende deel wordt zo spoedig mogelijk nageleverd.
  • De bestelling wordt volledig op een later moment uitgeleverd - De vertraging kan 1 of meerdere dagen betreffen.

Wij vragen u de bestellingen niet opnieuw te plaatsen. Alle bestelde producten zullen uitgeleverd worden, mits het op voorraad is.

Wij realiseren ons dat een vertraging mogelijk voor uitdagingen zorgt. Onze excuses voor het ongemak. Hopelijk kunnen wij rekenen op uw begrip en medewerking.

Is er een overzicht met niet leverbare producten en alternatieven?
Momenteel is de “Alternatieve producten”-lijst op de website niet actueel. Hier wordt aan gewerkt.
Mijn pakbon klopt niet, hoe kan dit?

De layout van de pakbon wijkt af van wat u van ons gewend bent. Met name de grootte van de letters wordt door u genoemd als verbeterpunt. Wij danken u voor deze feedback en bekijken op een later moment wat de mogelijkheden hiervoor zijn.

Daarnaast kan het voorkomen dat de levering en de pakbon niet op hetzelfde moment ontvangen worden. We hebben de oorzaak hiervan gevonden; op korte termijn zal dit zijn opgelost.

Waar u gewend was om 1 pakbon per levering te ontvangen, kan het zijn dat u nu per levering meerdere pakbonnen ontvangt. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is en zijn druk bezig deze uitdaging op te lossen.

Tip: Het kan zijn dat er producten op de pakbon staan die u al eerder heeft ontvangen. Controleer de levering bij ontvangst om er zeker van te zijn dat de hele bestelling compleet is.

Waarom is mijn bestelling naar het verkeerde afleveradres verzonden?
Wij krijgen veel klachten over producten die op verkeerde afleveradressen zijn bezorgd. ​Het kan zijn dat het systeem terugspringt naar een standaard instelling, waardoor een ander afleveradres wordt geselecteerd dan u mogelijk verwacht.

Wij vragen u bij het plaatsen van een bestelling in de webshop het juiste afleveradres te selecteren. Blijf goed controleren of het juiste afleveradres geselecteerd is, als u de bestelling plaatst in de webshop.



 
Zijn de artikelomschrijvingen gewijzigd?
In sommige gevallen zijn de artikelomschrijvingen gewijzigd of niet juist. Wellicht kunt u hierdoor niet of minder makkelijk het juiste artikel vinden. Wij begrijpen dat dit vervelend voor u is. Wij horen dit graag van u zodat wij de betreffende omschrijving kunnen beoordelen. Een dedicated team is hiermee bezig. Neem hiervoor contact op met onze afdeling Customer Service: Telefoon: 0485 – 33 55 55 | info@covetrus.nl.
Wachttijden Customer Service

Vanwege de huidige uitdagingen ligt er extra druk op onze afdeling Customer Service. Hierdoor kan het voorkomen dat u langer moet wachten dan u van ons gewend bent. Hopelijk kunnen wij rekenen op uw begrip. Op dit moment ondersteunen extra collega’s ons Customer Service team om de wachttijden te beperken.

Waarom heb ik heb geen opiumformulier ontvangen?

Op dit moment worden geen opiumformulieren verstuurd. Zodra dit is opgelost ontvangt u met terugwerkende kracht alsnog de benodigde formulieren.

Mijn backorder overzicht is niet compleet, hoe kan dit?

Backorders van 1 december tot 1 maart zijn niet zichtbaar op uw backorder overzicht, maar staan nog wel bij ons in het systeem. Het bestelde product wordt uitgeleverd wanneer het weer voorradig is. Ons team is er druk mee bezig deze backorders ook zichtbaar te maken op uw backorder overzicht.

Wanneer krijg ik mijn factuur? (nieuw)
Volgende week gaan wij u voor het eerst factureren. De facturen zijn uiteraard uitsluitend gemaakt op basis van de artikelen die door ons zijn uitgeleverd. Indien u een factuur ontvangt voor een artikel dat u niet (of slechts deels) heeft ontvangen, neem dan contact op met de klantenservice.
 
Let op: de factuur ziet er anders uit dan u gewend bent. De belangrijkste wijzigingen op een rijtje:
  1. Het kortingspercentage(%) wordt niet meer vermeld, slechts uitsluitend het bedrag aan gegeven korting
  2. Het format en het lettertype is aangepast
  3. U krijgt tegenwoordig per afleveradres een aparte factuur
  4. Verpakkingseenheid is afgekort (voorbeeld: ST i.p.v. Stuks)
Mijn retouren worden niet opgehaald. Hoe kan dit? (nieuw)
Sinds 16-03 worden de nieuwe retourbonnen verzonden naar onze vervoerder. Een deel van de retourbonnen van voor 15-03 is wel doorgegeven aan onze vervoerder en een deel nog niet. Hiervoor wordt een oplossing gezocht om deze alsnog door te geven en vervolgens bij u op te halen.