?

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Wanneer u op "+" klikt, krijgt u het antwoord te zien.
Staat uw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op:

 (+31) 0485 33 55 55

 

Op welke manier kan ik inloggen op de webshop?
Klanten van Covetrus die een dierenartsenpraktijk hebben, ontvangen van ons per e-mail de inloggegevens voor de webshop. Wanneer u nog geen inloggegevens heeft ontvangen, neemt u dan contact op met onze Customer Service: Telefoon: 0485 – 33 55 55 | [email protected]Wij sturen de inloggegevens dan alsnog naar u toe.
Hoelang blijf ik aangemeld in de webshop?
Uit veiligheidsoogpunt wordt u automatisch afgemeld indien u langer dan 30 minuten geen handelingen heeft verricht in de webshop. De inhoud van uw winkelwagen blijft echter behouden. Zodra u weer opnieuw inlogt, kunt u direct verdergaan met uw order.
 
Kan ik mijn wachtwoord zelf wijzigen?
Ja, dat kan:
- Log in op de Webshop.
- Ga naar uw accountgegevens door te klikken op de link Account rechtsboven in uw scherm
- Onder het blok Wachtwoord wijzigen voert u uw nieuwe wachtwoord in. Door met de muis over de link Wachtwoord vereisten te bewegen, kunt u terugvinden aan welke eisen uw wachtwoord dient te voldoen:
Uw wachtwoord dient minimaal 8 karakters, waaronder 1 hoofdletter en 1 cijfer, te bevatten.
- klik op de button Pas wachtwoord aan. Uw wachtwoord is dan direct aangepast. Bij een volgende keer inloggen dient u uw nieuwe wachtwoord te gebruiken.
Hoelang is mijn wachtwoord geldig?
180 dagen. U ontvangt 10 dagen voorafgaand aan het verlopen van uw wachtwoord een waarschuwing dat het wachtwoord gaat verlopen en gewijzigd dient te worden.
Hoe vaak kan ik een foutief wachtwoord ingeven?

Wanneer u 5x uw wachtwoord foutief invoert, wordt uw account geblokkeerd. U kunt in dat geval een nieuw wachtwoord aanvragen.

1. Klik op ? (wachtwoord vergeten) rechts bovenin uw scherm naast de login button
2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
3. Vul uw gebruikersnaam in
4. Klik op de button Zend mij een nieuw wachtwoord
U ontvangt per e-mail een link om het nieuwe wachtwoord te genereren.

Waaraan moet een nieuw wachtwoord voldoen?
Uw wachtwoord dient minimaal 8 karakters te bevatten, waaronder 1 hoofdletter en 1 cijfer.
 
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen.
1. Klik op ? (wachtwoord vergeten) rechts bovenin uw scherm naast de login button
2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
3. Vul uw gebruikersnaam in
4. Klik op de button Zend mij een nieuw wachtwoord
U ontvangt per e-mail een link om het nieuwe wachtwoord te genereren.
 
Wat moet ik doen als ik mijn Gebruikersnaam vergeten ben?
Wanneer u uw gebruikersnaam vergeten bent, neemt u dan contact op met onze afdeling Customer Service.
Telefoon: 0485 – 33 55 55 | [email protected]
Wat moet ik doen om nieuwe inloggegevens te ontvangen?
Neem voor vragen over uw inloggegevens contact op met onze afdeling Customer service:
Telefoon: 0485 – 33 55 55 | [email protected]
Welke browserversies worden ondersteund?
Onze webshop is geoptimaliseerd voor de browsers IE 9+, Firefox 3+ en Chrome 8+. Gebruik van lagere versies van deze browsers kan leiden tot verminderde gebruikersvriendelijkheid van de webshop. 
Kan ik via een tablet gebruik maken van de webshop?
Ja, dat kan. Ook via een tablet kunt u bestellingen plaatsen op onze webshop. De webshop wordt automatisch aangepast aan de afmetingen van uw scherm.
Kan ik mijn bestelling op een snelle manier ingeven op de webshop?

Ja, in de winkelwagen kunt u uw bestelling direct ingeven door artikelnummers en aantallen in te vullen. Snel bestellen kunt u door in te loggen op uw account, waarna u boven in het scherm op "winkelwagen" klikt (direct onder de zoekbalk). U ziet dan de winkelwagen met lege velden waarin het artikelnummer en het aantal ingegeven kan worden.

1. Login op uw account
2. Klik op "winkelwagen" (bovenin scherm)
3. Toets het artikelnr./VPK en druk op TAB-toets voor het aantal
4. Druk nogmaals op TAB-toets om de omschrijving zichtbaar te krijgen (verschijnt in grijze balk)
5. Herhaal stap 3 en 4 voor elk artikel
6. Werk de winkelmand bij door op de toets "opnieuw berekenen" te klikken
7. Na het uitvoeren van stap 6 kan de bestelling geplaatst worden door op "order" te klikken


Webshop-bestellen-tab-toets.jpgWebshop-bestellen-opnieuw-berekenen-toets.jpg
 

Blijft mijn winkelwagen bewaard als ik tussentijds mijn bestelling laat wachten?
Uit veiligheidsoogpunt wordt u automatisch afgemeld indien u langer dan 30 minuten geen handelingen heeft verricht in de webshop. De inhoud van uw winkelwagen blijft echter behouden. Zodra u weer opnieuw inlogt, kunt u direct verdergaan met uw order.
Kan ik een referentie toevoegen aan mijn bestelling?
Ja, dat kan. Na het vullen van uw winkelwagen klikt u op de button Order. In het volgende scherm kiest u o.a. het juiste afleveradres waar de goederen geleverd moeten worden en heeft u de mogelijkheid om een referentie mee te geven. De eerste 19 posities van de meegegeven referentie worden vermeld op de pakbon en factuur.
Kan ik mijn order nog aanpassen nadat ik op de order button heb geklikt?
Ja, dat kan. Klik op de button Aanpassen om terug te keren naar uw winkelwagen. U kunt uw order dan nog aanpassen. Uw order is niet meer te wijzigen nadat u op de button Order plaatsen klikt.
Hoe kan ik tussentijds mijn winkelwagen aanpassen?

Zolang u uw order nog niet definitief heeft gemaakt (door klik op de button Order plaatsen), zijn de bestelregels in uw winkelwagen nog altijd aan te passen:
- klik op button Legen om de complete winkelwagen leeg te maken
- klik op het kruisje (x) voor de betreffende bestelregel om een artikel te verwijderen uit uw winkelwagen
- aantallen kunnen aangepast worden in de kolom Aantal bij de betreffende bestelregel (m.u.v. de automatisch toegevoegde bijproducten of gratis artikelen).

Klik na het aanpassen altijd op de knop "opnieuw berekenen".

Hoe vaak kan ik per dag een bestelling plaatsen?

U kunt in principe meerdere keren per dag een bestelling plaatsen. Houd u er echter rekening mee dat wij
€ 10,00 administratie- en transportkosten per levering, per afleveradres berekenen wanneer het orderbedrag minder dan € 150,00 per dag bedraagt.

Voor levering aan andere klanten dan dierenartsenpraktijken geldt een minimum orderbedrag van € 300,00.
Voor bestellingen onder dit minimumbedrag wordt een bedrag van € 25,00 in rekening gebracht per levering, per afleveradres per dag.

Hoe zie ik of ik artikelen bestel van MSD AH met prijsafspraak?
Als u een artikel selecteert, direct in het winkelmandje of via de catalogus binnen de webshop, dan ziet u een grijs bolletje, daarin staat "MSD factureert". Bent u in het winkelmandje, dan ziet u geen prijs vermeld staan bij het desbetreffende artikel. Staat hier wel een prijs (en dus geen bolletje), dan betreft het een artikel zonder prijsafspraak en wordt het artikel via Covetrus gefactureerd.

auv-msd-factureert.jpg
Ik krijg een een melding over de bestelde MSD AH producten met prijsafspraak?

Vanaf 1 januari 2015 volgt MSD AH een beleid dat gericht is op meer verantwoord en efficiënter bestellen, voor u, voor MSD AH en voor het milieu.

Om het bestellen van MSD AH producten via Covetrus voor u zo efficiënt en gemakkelijk mogelijk te maken, krijgt u automatisch een melding via onze webshop wanneer het totaal van de bestelde MSD AH producten met prijsafspraak beneden de € 250,- bruto** ligt. U heeft dan 2 keuzes:

1) U verhoogt de order tot minimaal € 250,- bruto**. Hiermee blijft u aanspraak maken op uw geldende prijsafspraak met MSD AH.
2) U bevestigt de order (het bruto orderbedrag blijft kleiner dan € 250,-). De bestelde MSD AH producten met prijsafspraak worden automatisch omgezet naar een aankoop bij Covetrus. U koopt deze producten dan tegen de bij Covetrus geldende voorwaarden.

**prijslijst prijzen

auv-melding-order-aanpassen.jpg

Ordersjablonen - herhalingsbestellingen
Kan ik op een gemakkelijke manier herhaaldelijk dezelfde producten bestellen?
U kunt hiervoor ordersjablonen aanmaken die bewaard blijven onder uw Account. Vanuit de opgeslagen ordersjablonen voegt u de artikelen direct toe aan uw winkelwagen:
- Ga naar uw Accountgegevens via de link Account rechtsboven in uw scherm
- Klik op de button +Nieuw ordersjabloon en voeg de artikelnummers en aantallen toe aan het ordersjabloon
- Sla het sjabloon op onder de door u gewenste naam
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Als u een bestelling op een werkdag vóór 18.00 uur heeft geplaatst, wordt deze (met uitzondering van de notaposten) de volgende werkdag bezorgd. U controleert het aantal colli van uw bestelling en tekent vervolgens voor ontvangst. Indien er iets niet in orde is, laat dan door de chauffeur een aantekening maken op het afleverbewijs. Meestal worden ontbrekende colli de volgende dag geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, of hebt u anderszins vragen, belt u dan met onze afdeling Customer service zodat wij navraag kunnen doen bij de vervoerder. Pas na uw controle en goedkeuring kunnen artikelen voorzien worden van uw praktijketiket.
Is het mogelijk om de levertijd te zien van mijn bestelling?
Als u een bestelling op een werkdag vóór 18.00 uur heeft geplaatst, wordt deze (met uitzondering van de notaposten) de volgende werkdag bezorgd. Artikelen die niet op voorraad zijn, worden in nota gezet. De verwachte leverdata van deze notaposten worden getoond na de voorraadcontrole in de order:
- Vul uw winkelwagen met de gewenste artikelen
- Klik op de button Order
- De voorraad wordt nu gecontroleerd
- In het volgende scherm wordt de verwachte leverdatum per regel weergegeven
Op welke manier kan ik artikelen vinden in de webshop?

U kunt op diverse manieren artikelen opzoeken in de webshop:
1. Door te navigeren door de Catalogus. Artikelen zijn in diverse productgroepen ingedeeld. Linksboven in uw       scherm vindt u de toegang naar de Catalogus.
Auv-artikelen-zoeken.png

2. Door te zoeken op (een deel van de) naam van het artikel of het artikelnummer. U hoeft bij het                         zoeken geen extra tekens (zoals **) in te voeren.

Auv-artikelen-zoeken-zoekveld.png

Hoe kan ik mijn ordersjablonen bewerken?

De ordersjablonen zijn te bewerken (artikelen verwijderen of toevoegen) door naar "account" te navigeren, rechtsboven in het scherm. Op de accountpagina ziet u de geplaatste bestellingen staan, kunt u uw wachtwoord wijzigen en onderaan staan de sjablonen. Door op het pennetje te klikken kunt de ordersjablonen bewerken en daarna opslaan.

 

Waar kan ik mijn orders bekijken en printen?
Wanneer u ingelogd bent, klikt u rechtsboven op "account". Wanneer u naar beneden scrollt, ziet u de geplaatste orders staan. U kunt de details van deze orders bekijken en daarna evt. uitprinten.
Orderhistorie-opvragen-AUV.jpg
Hoe kan ik de Covetrus Connect app krijgen?
Apple producten: ga op je telefoon/tablet naar de App store. Zoek op ‘Covetrus connect’. Download de app gratis. Let op: geef de App toestemming voor toegang tot de camera van de telefoon.

Android besturingssysteem: ga naar de Play store en download de gratis Covetrus Connect App. Let op: geef de App toestemming voor toegang tot de camera van de telefoon.
Kan ik de Covetrus Connect app op elk mobiele device gebruiken?
Elk mobiel device met besturingssysteem Android of iOS en een ingebouwde camera is geschikt voor de App. Zorg voor een recente versie van het besturingssysteem, zodat je zeker weet dat de App optimaal werkt.
Heb ik een telefoonabonnement nodig om Covetrus Connect te kunnen gebruiken?
Nee, je hebt geen telefoonabonnement of simkaart nodig. Wel heb je een internetverbinding nodig om de App te downloaden en de bestelling naar de webshop te versturen. Hiervoor kun je de WiFi van de praktijk gebruiken.
Heb ik internet nodig?
Je hebt geen internet nodig voor het scannen van de producten, aangezien de App een ingebouwde productdatabase heeft. Wel heb je internet nodig voor:
  • Downloaden van de App
  • Versturen van de bestelfile naar de webshop van Covetrus
  • Updaten van de product database in de App (advies: 1x per kwartaal)
WiFi van de praktijk voldoen hiervoor prima. Zorg ervoor dat het bereik goed is (minimaal 2 netwerkstreepjes).
Ik heb de Covetrus Connect App gedownload, maar hij doet niets?
Dat klopt: de App moet eerst nog gevuld worden met de productdatabase van Covetrus. Dit hebben wij gedaan omdat de App door iedereen te downloaden is, maar uiteraard alleen bedoeld is voor klanten vanCovetrus.
Ga naar de button ‘SETUP’ in het startmenu. Vul het wachtwoord in bij het lege veld ‘Wachtwoord Database’. Dit wachtwoord kun je bij je accountmanager of Customer Service (0485 33 55 55) opvragen. Klik daarna op de button ‘Wolk’. Wacht op de melding en klik daarna op de button ‘import’ om de actuele database te uploaden.
Om de gescande producten naar het winkelwagentje in de webshop te kunnen sturen, moet je bij ‘SETUP’ ook de gebruikersnaam en wachtwoord invullen die je voor de webshop gebruikt.
De App herkent sommige barcodes niet
Nog niet alle barcodes staan in de productdatabase van Covetrus; hier wordt hard aan gewerkt. In het scherm bij ‘SETUP’ staat de datum van productdatabase die jij gebruikt. Download periodiek de meest recente versie van de database (zie vraag 5).
 
Wordt het product nog steeds niet herkend? Klik op de button ‘ZOEK’ en vul hier de productnaam of artikelnummer in en selecteer het product in het drop-down menu.
Je kan deze ontbrekende producten doorgeven aan Covetrus door te e-mailen naar [email protected]. Wij zullen de missende barcodes dan zo spoedig mogelijk aan de database toevoegen.
Ik heb een product gescand maar nu wil hij niet een volgend product scannen

Heb je na het scannen op ‘BESTELLEN’ of ‘WIS BARCODE’ geklikt? Dit is nodig, anders blijft het oude product in het scherm staan en kun je niet een nieuw product scannen.

Kan ik in de App zien hoe mijn bestelling eruit ziet?
Ja dat kan. Ga naar de button ‘FILE’ in het startmenu. Hier kun je de gekozen producten en bestelaantallen zien.
Kan ik de bestelling nog aanpassen in de App?
De gescande producten die je via de App hebt besteld komen in een bestelfile op de App te staan. Deze file kun je zien als je op de button ‘FILE’ in het startmenu klikt. In deze bestelfile kun je geen aanpassingen maken (dus geen producten verwijderen of bestelaantal aanpassen). Je kan opnieuw starten met een bestelling door op de button ‘NIEUW’ te klikken: de oude bestelfile wordt dan verwijderd.
 
Als je meer van hetzelfde product wilt bestellen kun je het product nog een keer scannen: het product staat dan 2x in de bestelfile. Je kan ook even wachten totdat je de bestelfile naar de webshop hebt doorgestuurd: in je winkelwagen kun je alle producten nog aanpassen.
Als ik de App afsluit, ben ik dan ook mijn bestelling kwijt?
Nee, jouw bestelling blijft in de App staan ook als je de App of telefoon uitzet. Je kan op ieder gewenst moment weer verdergaan met bestellen via de App en zodra de bestelling compleet is deze uploaden naar de webshop. Pas als je de button ‘NIEUW’ aanklikt wordt de bestelfile gewist.
Kun je werken met meerdere Covetrus Connect Apps binnen één praktijk?
Ja, dat kan. Ieder mobiel device heeft dan een eigen bestelfile. Je kunt meerdere bestelfiles uploaden naar de  webshop en samenvoegen tot 1 grote bestelling. Er is echter geen centrale bestelfile omdat elke mobiele device de bestelfile lokaal opslaat.
Ik krijg een foutmelding bij uploaden naar webshop, wat nu?
Zorg ervoor dat je bij de button ‘SETUP’ de gebruikersnaam en wachtwoord correct is ingevoerd. Dit is dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord die je ook voor de webshop gebruikt (dus niet het klantnummer). Wachtwoord vergeten? Bel onze Customer Service (0485 33 55 55). Vreemde tekens in het wachtwoord (* en &) werken niet in de App. Pas het wachtwoord dan eerst aan in de webshop op de computer, en log opnieuw in op de App.
Er kan ook een melding komen als er een slechte verbinding is met internet. Zorg dat je op een plek staat met een goed internet/WiFi bereik.
Ik wil graag gebruik maken van de apotheekkaartjes met barcode en/of de kastenlijsten met barcode.
Covetrus kan apotheekkaartjes laten maken voor de praktijk, met aan de voorzijde productnaam + artikelnummer + bestelaantal (optioneel) en aan de achterzijde de barcode. Wij kunnen een lijst voor jullie opstellen met de producten die jullie regelmatig bestellen bij Covetrus; hierop kun je de producten selecteren waarvoor je een apotheekkaartje wilt hebben. Covetrus kan alleen apotheekkaartjes maken van de producten die bij Covetrus worden besteld, maar niet van andere leveranciers. Als jullie beginnen met de apotheekkaartjes, dan zal het om een groot aantal gaan die wij laten drukken bij een drukkerij. Als jullie in de loop van het jaar nieuwe producten opnemen en hier ook kaartjes voor willen hebben: stuur een e-mail naar [email protected] met de producten. Wij zullen de apotheekkaartjes dan zelf afdrukken en met de post toesturen. Een andere optie is om de apotheekkaartjes zelf af te drukken met een eigen labelprinter. Zie hiervoor de handleiding.
De labelprinter vraagt om instellingen voor de papierrol, wat moet ik invullen?
Dit kun je negeren. Je kan op de button ‘Menu’ drukken om de Bluetooth instellingen aan te passen. Verder hoef je niets aan te passen.
De telefoon heeft geen verbinden met de labelprinter, wat moet ik doen?
Controleer de volgende stappen:
  • Staat de bluetooth op de labelprinter aan? Klik op de button ‘menu’ op de labelprinter. Ga met de pijltjes naar beneden tot ‘Bluetooth’. Klik op ‘OK’. Ga naar ‘Bluetooth (Aan/uit)’ en klik op ‘OK’. Zet Bluetooth aan.
  • Staat de bluetooth op de telefoon aan? Zoja, ga naar de Bluetooth instellingen op de telefoon en kijk of de labelprinter (QL-820NWBxxxx) in de lijst van ‘gekoppelde apparaten staat’. Zoniet, klik op deze naam en de koppeling wordt gemaakt.
  • De telefoon en de labelprinter zijn nu gekoppeld, maar is de Vet Connect App zelf ook gekoppeld met de labelprinter? Open de App op de telefoon en ga naar de button ‘SETUP’. Vink het vakje ‘External Bluetooth printer’ aan en klik daarna op de button ‘CONNECT PRINTER’. Je ziet nu een zwart scherm met een code. Klik op de code QL-NWBxxxx. De melding ‘Bluetooth device connected’ verschijnt. De App op de telefoon en labelprinter zijn gekoppeld.
Ik heb problemen met mijn Covetrus Connect App, bij wie kan ik terecht?
Neem contact op met jouw accountmanager of Customer Service (0485 33 55 55). Ook kun je een e-mail sturen naar [email protected]