?

Onderstaand een overzicht van veelgestelde vragen. Wanneer je op "+" klikt, krijg je het antwoord te zien.
Staat jouw vraag er niet bij? Neem dan contact met ons op:

 (+31) 0485 33 55 55

 

Op welke manier kan ik inloggen op de webshop?
Klanten van Covetrus die een dierenartsenpraktijk hebben, ontvangen van ons per e-mail de inloggegevens voor de webshop. Wanneer u nog geen inloggegevens heeft ontvangen, neemt u dan contact op met onze Customer Service: Telefoon: 0485 – 33 55 55 | [email protected]Wij sturen de inloggegevens dan alsnog naar u toe.
Hoelang blijf ik aangemeld in de webshop?
Uit veiligheidsoogpunt wordt u automatisch afgemeld indien u langer dan 30 minuten geen handelingen heeft verricht in de webshop. De inhoud van uw winkelwagen blijft echter behouden. Zodra u weer opnieuw inlogt, kunt u direct verdergaan met uw order.
 
Kan ik mijn wachtwoord zelf wijzigen?
Ja, dat kan:
- Log in op de Webshop.
- Ga naar uw accountgegevens door te klikken op de link Account rechtsboven in uw scherm
- Onder het blok Wachtwoord wijzigen voert u uw nieuwe wachtwoord in. Door met de muis over de link Wachtwoord vereisten te bewegen, kunt u terugvinden aan welke eisen uw wachtwoord dient te voldoen:
Uw wachtwoord dient minimaal 8 karakters, waaronder 1 hoofdletter en 1 cijfer, te bevatten.
- klik op de button Pas wachtwoord aan. Uw wachtwoord is dan direct aangepast. Bij een volgende keer inloggen dient u uw nieuwe wachtwoord te gebruiken.
Hoelang is mijn wachtwoord geldig?
180 dagen. U ontvangt 10 dagen voorafgaand aan het verlopen van uw wachtwoord een waarschuwing dat het wachtwoord gaat verlopen en gewijzigd dient te worden.
Hoe vaak kan ik een foutief wachtwoord ingeven?

Wanneer u 5x uw wachtwoord foutief invoert, wordt uw account geblokkeerd. U kunt in dat geval een nieuw wachtwoord aanvragen.

1. Klik op ? (wachtwoord vergeten) rechts bovenin uw scherm naast de login button
2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
3. Vul uw gebruikersnaam in
4. Klik op de button Zend mij een nieuw wachtwoord
U ontvangt per e-mail een link om het nieuwe wachtwoord te genereren.

Waaraan moet een nieuw wachtwoord voldoen?
Uw wachtwoord dient minimaal 8 karakters te bevatten, waaronder 1 hoofdletter en 1 cijfer.
 
Wat moet ik doen als ik mijn wachtwoord vergeten ben?
U kunt een nieuw wachtwoord aanvragen.
1. Klik op ? (wachtwoord vergeten) rechts bovenin uw scherm naast de login button
2. Klik op de link Wachtwoord vergeten?
3. Vul uw gebruikersnaam in
4. Klik op de button Zend mij een nieuw wachtwoord
U ontvangt per e-mail een link om het nieuwe wachtwoord te genereren.
 
Wat moet ik doen als ik mijn Gebruikersnaam vergeten ben?
Wanneer u uw gebruikersnaam vergeten bent, neemt u dan contact op met onze afdeling Customer Service.
Telefoon: 0485 – 33 55 55 | [email protected]
Wat moet ik doen om nieuwe inloggegevens te ontvangen?
Neem voor vragen over uw inloggegevens contact op met onze afdeling Customer service:
Telefoon: 0485 – 33 55 55 | [email protected]
Welke browserversies worden ondersteund?
Onze webshop is geoptimaliseerd voor de browsers IE 9+, Firefox 3+ en Chrome 8+. Gebruik van lagere versies van deze browsers kan leiden tot verminderde gebruikersvriendelijkheid van de webshop. 
Kan ik via een tablet gebruik maken van de webshop?
Ja, dat kan. Ook via een tablet kunt u bestellingen plaatsen op onze webshop. De webshop wordt automatisch aangepast aan de afmetingen van uw scherm.
Kan ik mijn bestelling op een snelle manier ingeven op de webshop?

Ja, in de winkelwagen kunt u uw bestelling direct ingeven door artikelnummers en aantallen in te vullen. Snel bestellen kunt u door in te loggen op uw account, waarna u boven in het scherm op "winkelwagen" klikt (direct onder de zoekbalk). U ziet dan de winkelwagen met lege velden waarin het artikelnummer en het aantal ingegeven kan worden.

1. Login op uw account
2. Klik op "winkelwagen" (bovenin scherm)
3. Toets het artikelnr./VPK en druk op TAB-toets voor het aantal
4. Druk nogmaals op TAB-toets om de omschrijving zichtbaar te krijgen (verschijnt in grijze balk)
5. Herhaal stap 3 en 4 voor elk artikel
6. Werk de winkelmand bij door op de toets "opnieuw berekenen" te klikken
7. Na het uitvoeren van stap 6 kan de bestelling geplaatst worden door op "order" te klikken


Webshop-bestellen-tab-toets.jpgWebshop-bestellen-opnieuw-berekenen-toets.jpg
 

Blijft mijn winkelwagen bewaard als ik tussentijds mijn bestelling laat wachten?
Uit veiligheidsoogpunt wordt u automatisch afgemeld indien u langer dan 30 minuten geen handelingen heeft verricht in de webshop. De inhoud van uw winkelwagen blijft echter behouden. Zodra u weer opnieuw inlogt, kunt u direct verdergaan met uw order.
Kan ik een referentie toevoegen aan mijn bestelling?
Ja, dat kan. Na het vullen van uw winkelwagen klikt u op de button Order. In het volgende scherm kiest u o.a. het juiste afleveradres waar de goederen geleverd moeten worden en heeft u de mogelijkheid om een referentie mee te geven. De eerste 19 posities van de meegegeven referentie worden vermeld op de pakbon en factuur.
Kan ik mijn order nog aanpassen nadat ik op de order button heb geklikt?
Ja, dat kan. Klik op de button Aanpassen om terug te keren naar uw winkelwagen. U kunt uw order dan nog aanpassen. Uw order is niet meer te wijzigen nadat u op de button Order plaatsen klikt.
Hoe kan ik tussentijds mijn winkelwagen aanpassen?

Zolang u uw order nog niet definitief heeft gemaakt (door klik op de button Order plaatsen), zijn de bestelregels in uw winkelwagen nog altijd aan te passen:
- klik op button Legen om de complete winkelwagen leeg te maken
- klik op het kruisje (x) voor de betreffende bestelregel om een artikel te verwijderen uit uw winkelwagen
- aantallen kunnen aangepast worden in de kolom Aantal bij de betreffende bestelregel (m.u.v. de automatisch toegevoegde bijproducten of gratis artikelen).

Klik na het aanpassen altijd op de knop "opnieuw berekenen".

Hoe vaak kan ik per dag een bestelling plaatsen?

U kunt in principe meerdere keren per dag een bestelling plaatsen. Houd u er echter rekening mee dat wij
€ 10,00 administratie- en transportkosten per levering, per afleveradres berekenen wanneer het orderbedrag minder dan € 150,00 per dag bedraagt.

Voor levering aan andere klanten dan dierenartsenpraktijken geldt een minimum orderbedrag van € 300,00.
Voor bestellingen onder dit minimumbedrag wordt een bedrag van € 25,00 in rekening gebracht per levering, per afleveradres per dag.

Hoe zie ik of ik artikelen bestel van MSD AH met prijsafspraak?
Als u een artikel selecteert, direct in het winkelmandje of via de catalogus binnen de webshop, dan ziet u een grijs bolletje, daarin staat "MSD factureert". Bent u in het winkelmandje, dan ziet u geen prijs vermeld staan bij het desbetreffende artikel. Staat hier wel een prijs (en dus geen bolletje), dan betreft het een artikel zonder prijsafspraak en wordt het artikel via Covetrus gefactureerd.

auv-msd-factureert.jpg
Ik krijg een een melding over de bestelde MSD AH producten met prijsafspraak?

Vanaf 1 januari 2015 volgt MSD AH een beleid dat gericht is op meer verantwoord en efficiënter bestellen, voor u, voor MSD AH en voor het milieu.

Om het bestellen van MSD AH producten via Covetrus voor u zo efficiënt en gemakkelijk mogelijk te maken, krijgt u automatisch een melding via onze webshop wanneer het totaal van de bestelde MSD AH producten met prijsafspraak beneden de € 250,- bruto** ligt. U heeft dan 2 keuzes:

1) U verhoogt de order tot minimaal € 250,- bruto**. Hiermee blijft u aanspraak maken op uw geldende prijsafspraak met MSD AH.
2) U bevestigt de order (het bruto orderbedrag blijft kleiner dan € 250,-). De bestelde MSD AH producten met prijsafspraak worden automatisch omgezet naar een aankoop bij Covetrus. U koopt deze producten dan tegen de bij Covetrus geldende voorwaarden.

**prijslijst prijzen

auv-melding-order-aanpassen.jpg

Ordersjablonen - herhalingsbestellingen
Kan ik op een gemakkelijke manier herhaaldelijk dezelfde producten bestellen?
U kunt hiervoor ordersjablonen aanmaken die bewaard blijven onder uw Account. Vanuit de opgeslagen ordersjablonen voegt u de artikelen direct toe aan uw winkelwagen:
- Ga naar uw Accountgegevens via de link Account rechtsboven in uw scherm
- Klik op de button +Nieuw ordersjabloon en voeg de artikelnummers en aantallen toe aan het ordersjabloon
- Sla het sjabloon op onder de door u gewenste naam
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?
Als u een bestelling op een werkdag vóór 18.00 uur heeft geplaatst, wordt deze (met uitzondering van de notaposten) de volgende werkdag bezorgd. U controleert het aantal colli van uw bestelling en tekent vervolgens voor ontvangst. Indien er iets niet in orde is, laat dan door de chauffeur een aantekening maken op het afleverbewijs. Meestal worden ontbrekende colli de volgende dag geleverd. Mocht dit niet het geval zijn, of hebt u anderszins vragen, belt u dan met onze afdeling Customer service zodat wij navraag kunnen doen bij de vervoerder. Pas na uw controle en goedkeuring kunnen artikelen voorzien worden van uw praktijketiket.
Is het mogelijk om de levertijd te zien van mijn bestelling?
Als u een bestelling op een werkdag vóór 18.00 uur heeft geplaatst, wordt deze (met uitzondering van de notaposten) de volgende werkdag bezorgd. Artikelen die niet op voorraad zijn, worden in nota gezet. De verwachte leverdata van deze notaposten worden getoond na de voorraadcontrole in de order:
- Vul uw winkelwagen met de gewenste artikelen
- Klik op de button Order
- De voorraad wordt nu gecontroleerd
- In het volgende scherm wordt de verwachte leverdatum per regel weergegeven
Op welke manier kan ik artikelen vinden in de webshop?

U kunt op diverse manieren artikelen opzoeken in de webshop:
1. Door te navigeren door de Catalogus. Artikelen zijn in diverse productgroepen ingedeeld. Linksboven in uw       scherm vindt u de toegang naar de Catalogus.
Auv-artikelen-zoeken.png

2. Door te zoeken op (een deel van de) naam van het artikel of het artikelnummer. U hoeft bij het                         zoeken geen extra tekens (zoals **) in te voeren.

Auv-artikelen-zoeken-zoekveld.png

Hoe kan ik mijn ordersjablonen bewerken?

De ordersjablonen zijn te bewerken (artikelen verwijderen of toevoegen) door naar "account" te navigeren, rechtsboven in het scherm. Op de accountpagina ziet u de geplaatste bestellingen staan, kunt u uw wachtwoord wijzigen en onderaan staan de sjablonen. Door op het pennetje te klikken kunt de ordersjablonen bewerken en daarna opslaan.

 

Waar kan ik mijn orders bekijken en printen?
Wanneer u ingelogd bent, klikt u rechtsboven op "account". Wanneer u naar beneden scrollt, ziet u de geplaatste orders staan. U kunt de details van deze orders bekijken en daarna evt. uitprinten.
Orderhistorie-opvragen-AUV.jpg